Emneord: OmsetningFagartikkel|Landbruk|MatØkologisk sektor i nordiske og baltiske landSelv om økologisk vekst og virkemidler er forskjellig fra land til land så forventer alle landene at det vil bli betydelig vekst i salget av økologisk mat fram mot 2030.Fagartikkel|LandbrukMidt mellom mold og markedStor spredning i arbeidsoppgaver har preget arbeidet i Foregangsfylke-prosjektet for økologiske grønnsaker og potet. I grøntsektoren er veien kort fra produksjon til salg. I dette intervjuet forteller prosjektleder Kari Mette ...Publikasjon|LandbrukØkt økologisk produksjonLandbruksdirektoratets halvårsrapport om produksjon og omsetning av økologiske landbruksvarer i Norge viser at mange produksjoner øker i omfang. Fagartikkel|LandbrukMange muligheter for omsetning av økologiske produkterØkologiske produkter kan omsettes på mange måter, både gjennom de vanlige omsetningskanalene og gjennom ulike former for direkte salg. Noen mindre foredlingsbedrifter og grossister har spesialisert seg på økologiske ...Fagartikkel|LandbrukOmsetning av økologiske produkterDet er mange omsetningsmåter for økologiske produkter. De vanlige omsetningskanalene tar i mot øko-varer, men med ulike former for mer direkte salg kan produsenten få en større del av fortjenesten. ...Publikasjon|LandbrukMarkedet øker, men lite tilgang på norsk økologisk frukt, bær og grøntMarkedet for økologisk frukt, bær og grønt øker. Det er et mål at økt forbruk skal dekkes mest mulig med norsk produksjon. Flaskehalser og muligheter for økt norsk produksjon er ...Se alle emneord